Hiába a sok-sok év szakmai tapasztalat, a kitűnő termék, a tökéletesen összeszokott csapat, ha a posztok minősége nem tükrözi mindezt. Ahogyan alap követelménnyé vált az igényes weboldal megléte, úgy érkezett meg a közösségi média kezelése a napi feladatok közé.
Facebook, Instagram, LinkedIn
Mindháromnak meg van a maga erőssége, célközönsége és a működési mechanizmusa. Ugyanazt a célt szolgálják, de mégis másképp és mások számára.
De akkor miért pont az Instagram? A válasz rendkívül egyszerű.
Neki van a legtöbb köze a vizuális megjelenéshez, hiszen ez egy kép- és videó megosztó platform.
Pont emiatt is érzik sokan nehezebbnek a használatát, mint a többi társának. Hamar fény derül az adhoc posztokra, azonnal feltűnik a káosz, az ahogy esik, úgy puffan érzése. Egy pillanat alatt kiderül, ha valaki előre tervezett, minőségi posztokkal építi az oldalát, vagy csak úgy van a felületen.
Mindezek ellenére azt gondolom, hogy az Instagram még mindig egy hatásos, márkát támogató oldal, amibe érdemes energiát fektetni!
Mindig azt mondom, hogy az Instagram a vizuális megjelenés játszótere. De miért?
Azért, mert itt képekben, videókban, feliratokban, grafikákban gondolkozunk.
Minden poszt egy új megjelenési lehetőség. Minden megjelenési lehetőség egy újabb kapcsolódási pont a követőkkel. Az újabb kapcsolódási pont újabb és nagyobb eléréseket hoz számodra.
A vizualitás egy kifogyhatatlan ötlettár, amit nap, mint nap meg lehet újítani. Nem mindig kell a legmenőbb képeket posztolni, a folyamatosságon és a változatosságon van a hangsúly.
Egyik nap egyszerűbb, másik nap izgalmasabb fotót raksz ki. Egyik nap csak szöveg van a képen, másik nap egy szelfi.
Nézzük más szemszögből: hétfőn termékkép, kedden hasznos tanács, szerdán hangulatkép, csütörtökön rólad egy fotó, pénteken kulisszatitok, szombaton egy tévhit, vasárnap semmi.
Ugye, hogy mennyi lehetőség van benne?
Éppen ezért hívom játszótérnek!
Játszol a színekkel, a témákkal, a szolgáltatásokkal, a termékekkel, a helyszínnel és még sorolhatnám mi mindennel. Váltogathatod a képek típusát, a stílusát, igazodhatsz az évszakokhoz, a szezonális lehetőségekhez, írhatsz ki csak szövegeket, lehet fekete-fehér minden posztod, de bugyi kékre is alapozhatod az egész oldalt, ha ez szólítja meg a legjobban a célközönségedet!
Minél ügyesebben bánsz a fotóiddal, ezáltal a posztjaiddal, annál kevésbé leszel görcsös, ami érezhető változásokat fog okozni!
A rutinnal, az előre tervezéssel gyorsabban és kreatívabban fogsz tartalmat gyártani! Arról nem is beszélve, hogy az okos kis kütyüd a táskádban mekkora segítséget tud nyújtani számodra!
Bizony, a telefonodról van szó! Hatalmas terhet tud levenni a válladról, ha megtanulod kezelni!
El tudod vele készíteni a napi posztokat és sztorikat, amiken eddig órákon át gyötrődtél!
Mindez látásmód és hozzáállás kérdése. (Erről bővebben itt tudsz olvasni!)
A kérdés nem az, hogy kellően érdekes leszel-e, tudsz-e majd jó minőségű tartalmat gyártani, mert IGEN!
A rutinnal egyre jobb posztjaid fognak születni! Csak kitartás kérdése!
Ami ennél is fontosabb: MIKOR KEZDED EL ÉS HISZED EL, HOGY MENNI FOG?